image1 image2 image3

Strona główna

Wizyta w sadzie

Wizyta w Bibliotece

19.05  po raz kolejny odwiedziliśmy ( klasa 2b) pobliską Filię Biblioteki Miejskiej. Tym razem p. Ewa razem z p. Kasią zaprosiły nas na zajęcia pod tajemniczym tytułem ,,Kropka”. Niczym detektywi próbowaliśmy dociec, jakie zadania na nas czekają. Podczas spotkania towarzyszyła nam wspaniała zabawa, do której wciągała nas i zachęcała swoimi opowieściami p. Kasia. Było dużo śmiechu, zagadek, a nawet piosenki. Na pamiątkę naszego spotkania  każdy zabrał ozdobioną przez siebie tajemniczą Kropkę do domu. Dziękujemy za tak mile spędzony wspólnie czas z książką, ale w bardzo nietypowy sposób. Czekamy już na kolejne spotkanie.

Ilona Oczkowska

Majówka na Lipowcu

W sobotę 20 maja, Zarząd Osiedla Południe,  Rada Rodziców i pracownicy Szkoły Podstawowej nr 3 zorganizowali Majówkę na Lipowcu. Na początek gości przywitał Burmistrz p. Marian Błachut. Później na scenie zaprezentowały się dzieci z Publicznego Przedszkola nr 3. O 15.00 zagrał zespół Three Generations, dwukrotnie wystąpił zespół Servoos. Uczniowie naszej szkoły też mieli okazję wystąpić na scenie. Kamila i Gabriela Olek zaśpiewały piosenkę "Tell him" B. Streisand i Celine Dion, Oliwia Cudnik i Mateusz Kopeć - "Colour of your life" Michała Szpaka. Oba duety zostały nagrodzone w konkursie Piosenki Obcojęzycznej "Euronuty 2017". Uczniowie z koła teatralnego rozbawili publiczność kabaretem "Czy to może wtorek" (III miejsce w Przeglądzie Grup Artystycznych SAGA 2017). Bardzo duże zainteresowanie wzbudził występ Mażoretek "Perfecto". Dodatkową atrakcją były dmuchane zamki, zabawy sportowe na trawiastym boisku, gigantyczne bańki mydlane i wiele ciekawych stanowisk (m.in. malowanie twarzy, zaplatanie kolorowych warkoczyków). Imprezie towarzyszyła wyprzedaż garażowa. Na szczęście pogoda się utrzymała i parasole nie były potrzebne :-)

Wycieczka klasy 4a i 4c do Krakowa

W ciepły majowy piątek klasy 4a i 4c udały się na wycieczkę. Tym razem zwiedzaliśmy Kraków. Pogoda dopisywała, przeszkadzały korki dzięki którym odbyliśmy dodatkowy nieplanowany ale przyjemny spacer. Usłyszeliśmy hejnał grany z wieży kościoła Mariackiego. Spacerowaliśmy po ulicy Floriańskiej aż do pięknej Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Rynek przywitał nas morzem turystów ale jak zwykle był piękny wraz z Sukiennicami pełnymi kupujących. Nasza wycieczka nie mogła obejść się bez akcentu edukacyjnego i dlatego odwiedziliśmy Collegium Maius Uniwersytetu Jagielońskiego gdzie wszyscy uczniowie poczuli się jak prawdziwi studenci. Spacer po Plantach doprowadził nas na ul. Franciszkańską 3 gdzie mogliśmy zobaczyć słynne okno z którego pozdrawiał wiernych Papież Jan Paweł II. Jeszcze kawałek drogi i już wyłonił się Wawel. Nie mogło się również obyć bez wizyty u Smoka Wawelskiego który przywitał nas pokazem miotania ognia z pyska. Atrakcję Krakowa to nie tylko zabytki. U wylotu ulicy Floriańskiej znajduje się niewielka ale bardzo słodka Fabryka Czekolady. Atrakcje które tam zostały przygotowane dla naszych uczniów pozwoliły odmienić słowo czekolada przez wszystkie przypadki. Pełni wrażeń, bezpiecznie wróciliśmy do domu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom wycieczki za wspaniałą atmosferę. Szczególne podziękowania dla naszych opiekunów: p. Urszuli Ochman, Katarzyny Polewczyk, Aleksandry Staniak .

Wychowawcy

Dorota Pysz i Tomasz Wróbel

Wycieczka do Osikowej Doliny kl 2a i 2b

W tym roku 16.05 podczas klasowej wycieczki  klasy 2a i 2b wybrały się do Osikowej Doliny w miejscowości Koziegłowy. Podróż upłynęła nam w dobrych nastrojach. Po dotarciu na miejsce wszyscy zostaliśmy serdecznie powitani przez p. Kasię i poczęstowani wypiekanymi na miejscu maślanymi ciasteczkami. Mniam.....pycha! Później poznaliśmy krótką historię miejsca, do którego przybyliśmy. Do dzisiaj wyroby z drewna osikowego są niespotykane na skalę światową. Okazuje się, że można z niego wykonać prawie wszystko, co tylko podpowie wyobraźnia tzn. biżuterię, kwiaty, różnego rodzaju ozdoby świąteczne, sylwetki zwierząt, bajkowych postaci, a nawet lampy.

Postanowiliśmy sami sprawdzić swoje możliwości i podzieleni na dwie grupy udaliśmy się do sal, w których pod czujnym okiem  opiekunów Osikowej Doliny wykonaliśmy drobne upominki z drewna osikowego dla naszych Rodziców.  W trakcie pobytu był też czas na posiłek, zabawy oraz zakupy pamiątek.  Wracaliśmy do domu szczęśliwi, że udało nam się w tak miłej, rodzinnej atmosferze poznać cząstkę śląskiej tradycji i fantastycznie bawić się wykorzystując to, co naturalne. I pomyśleć, że wszystko zaczyna się od zwykłego, naturalnego wiórka osikowego.......

Ilona Oczkowska

Spotkanie z Szymonem Żoczkiem

W czwartek 11 maja w naszej szkole gościliśmy Szymona Żoczka - człowieka z pasją. Szymon jest studentem fizjoterapii, mieszka w Czechowicach-Dziedzicach.  Od najmłodszych lat pasjonuje się sportem, należy do klubu wysokogórskiego KA Warszawa, oraz wspinaczkowego Primaroca w Bielsku-Białej.  Jest też twórcą projektu na facebook'u „Nie Przestawaj Marzyć”, na którym udostępnia zdjęcia z  wypraw i przygotowań do nich. Przez to oraz przez prelekcje próbuje motywować ludzi do realizacji marzeń.
Nasz gość opowiedział o swojej pierwszej pasji jaką była siatkówka, z tej pasji z kolei zrodziła się kolejna czyli podróżowanie po górach, zdobywanie najwyższych szczytów Ziemi. Do tej pory Szymon może pochwalić się zdobyciem czterech najwyższych szczytów1) zaliczanych do Korony Ziemi. W 2013 roku zdobył Mont Blanc, w 2014 Elbrus a w 2016 Aconcaguę oraz Kilimandżaro. Na spotkanie przyniósł ze sobą niektóre tylko sprzęty niezbędne  podczas  wypraw wysokogórskich, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród uczniów. Dodatkowa atrakcją były pokazy zdjęć i filmy z wyprawy. Nasz gość podzielił się swoimi doświadczeniami oraz bardzo chętnie odpowiadał na pytania uczniów. Dziękujemy Szymonowi za podzielenie się  z nami jego czasem oraz doświadczeniem w realizowaniu swoich marzeń, do czego zachęcił niejednego
 z naszych uczniów. Mamy nadzieję, że wkrótce się znowu spotkamy,
 a tymczasem, życzymy powodzenia na kolejnej wyprawie i zdobycia następnego szczytu.

Wycieczka klasy 3a i 3b

W dniu 8 maja klasy 3a i 3b pojechały na wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce. Dzieci zapoznały się z konstrukcją i historią kopalni, z dużym zainteresowaniem wysłuchały informacji o złożach soli występujących w Polsce oraz ciekawych opowieści związanych z pracą górnika. Mogły podziwiać przepiękne rzeźby wykonane z soli, które znajdowały się w  grotach kopalni, przypomniały sobie także już znaną legendę o św. Kindze. W największej i najbardziej okazałej grocie zrobiły sobie zdjęcia pamiątkowe, aby przypominały im mile spędzone chwile. Na koniec wycieczki dokonały zakupu pamiątek, żeby obdarować nimi swoich bliskich.

Wyprzedaż Garażowa

Regulamin Wyprzedaży Garażowej - kliknij tutaj

Informacja o egzaminie na KARTĘ ROWEROWĄ

Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Czechowicach-Dziedzicach informuje, że egzamin na KARTĘ ROWEROWĄ odbędzie się 23 maja 2017r.

Lekcja 1  test kl. 4b

Lekcja 2  jazda kl. 4b

Lekcja 3  test kl. 4c

Lekcja 4  jazda kl. 4c

Lekcja 5  test kl. 4a

Lekcja 6  jazda kl. 4a

Uczniowie, którzy ukończyli 10 lat, a nie posiadają KARTY ROWEROWEJ mogą w tym dniu również przystąpić do egzaminu. Uczniowie ci proszeni są o zgłoszenie się do p. Joanny Dudek wyrażając chęć przystąpienia do tego egzaminu.

Koncert umuzykalniający w naszej szkole

W dniu 28 kwietnia 2017r. w naszej szkole odbył się koncert umuzykalniający. Spotkanie z muzyką koncertowo prowadzili: Dariusz Wantuch (absolwent Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach; założył zespół AVOCADO- jest finalistą pierwszej edycji programu X- FACTOR) i Mikołaj Cierpka (gitarzysta; absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach). Tematem koncertu były „instrumenty strunowe szarpane". Muzycy zabrali nas w egzotyczną podróż do źródeł pulsującej rytmami jazzowej muzyki amerykańskiej oraz europejskiej.. Poznaliśmy różne typowe i rzadkie instrumenty strunowe i ich brzmienie. Mięliśmy okazje zobaczyć: gitarę basową, afro-amerykański DIDLEY BOW, BANJO, turecki BAGLAMA SAZ, greckie BOUZOUKI! Chętni mieli okazję wypróbować swoje umiejętności muzyczne, grając na instrumentach i akompaniując muzykom. Koncert był również okazją dla starszych uczniów do sprawdzenia i poszerzenia swoich wiadomości zdobytych na lekcjach muzyki.